مطلب امروز آوا به ارائه رساله و مطالعات طراحی خانه هنر جهت ارائه طرح نهایی معماری میپردازد . این رساله تمامی مدارک و مطالعات موجود جهت ارائه را داراست و در 120 صفحه با فرمت word آماده شده است . با ما همراه باشید
١-3) ضرورت انجام موضوع:
روشنفكران دوره قاجار مدرنيت يا سويليزاسيون را از طريق خدمت گرفتن سه عنصر جوامع مدتي يعني روزنامه، مدرسه، تئاتر، دستيافتني ميپنداشتند، اما اين سه عنر ضروري بدون نيروي انساني، تأسيسات، ابزار و بودجه بيمعنا و مفهومند. با اين وصف جامعه مدني نيازمند فعاليت هنري و فعاليت هنري نيازمند تشكيلات است و تشكيلات هنرمندان، ميبايد تقويتكننده ابعاد گوناگون آمادهسازي بستر فعاليت هنري نيازمند تشكيلات است و تشكيلات هنرمندان، ميبايد تقويتكننده ابعاد گوناگون آمادهسازي بستر فعاليت توليد، عرضه و همچنين مدافع حقوق آنان در اين جهات باشد. بنابراين خانه هنر، گامي است در جهت تقويت جوانب گوناگون فعاليتهاي هنري در رأس آنها، ايجاد و حمايت از تشكيلات هنري. با ايجاد كانونهاي هنري، هنرمندان ميتوانند با يكديگر ارتباط داشته باشند، در همين حال هم از امكانات ديگري همچون كارگاه و مركز اطلاعرساني اينترنت و… استفاده كنند. در ضمن خانه هنر بستر مناسبي براي فعاليتهاي هنرمندان اعم از سنتي و مدرن فراهم ميكند و مكاني كه بتوانند آثار خود را در آن به نمايش بگذارند و چنانچه هنرمندي به مشكلي برخورد كند خانه هنر او را در حل مشكلش ياري كرده و در همه حال مدافع او ميباشد.

همچنین ببینید :
لیست کامل رساله و مطالعات معماری
رساله معماری فرهنگسرای پژوهشی هنر ایران
پروژه معماری فرهنگسرای پژوهشی هنر ایران
پروژه معماری خانه هنرمندان
4-1 اهداف پژوهش
ايجاد بنايي درخور نام هنر و هنرمند ـ تلاش براي ايجاد بنايي در جهت تعريف هويت شهري ـ مهيا ساختن امكان چهره به چهره و گفتگوي هنرمندان با يكديگر ـ شناسايي و تقويت هنر ديني و معنوي ـ مطالعه شاخصهاي توسعه هنري ـ تأكيد بر جايگاه هنر و تكريم شخصيتهاي برجسته هنري ـ تقويت روح پژوهش در زمينه هنر ـ ايجاد انگيزه مناسب براي بروز خلاقيتها و نمونهسازي آثار هنري ـ شناخت هويت ديني و ملي در هنرمند و ايجاد زمينه براي تأمل، تفكر، گفتگو و طرح پرسش در زمينه هنر ـ اتصال انسان با گذشته از طريق هنر و صنايع دستي كه هنرهاي دستي:
سبب حفظ ارزشهاي فرهنگي و آداب و رسوم ديرينه خواهد شد.
عامل معرفي و شناساندن هرچه بيشتر فرهنگ اصيل و غني بارور خواهد بود.

فهرست مطالب
فصل اول شناخت موضوع طراحی
۱-۱-۱-تعريف و خاستگاه هنر:
۱-۱-۲- تعريف فرهنك
۱-۱-۳- شناخت فرهنگ
الف. هويت فرهنگي
ب. اهداف و سياستهاي توسعه فرهنگي
۱-۱-۴- توسعه و تكامل فرهنگ
الف- بالا بردن رفاه عمومي
ب- اوقات فراغت
ج- اهداف گذران اوقات فراغت
۱-۱-۵- هنر سرچشمه فرهنگ
۱-۱-۶- رابطه فرهنگ و معماري
الف. تأثير فرهنگ در شكلگيري فضاي معماري
ب. معماري به عنوان بستر فرهنگ
۱-۱-۷-فرهنگ و معماري ايران
۱-۱-۸-فرهنگ و هويت
۱-۱-۹-فرم
۱-۱-۱۰- انسان و اثر هنري
۱-۱-۱۱- ايران و جايگاه هنرهاي بصري
الف- هنرهاي بصري د رايران قبل از اسلام
ب- هنرهاي بصري در ايران پس از اسلام:
نتيجه:
(فصل دوم) موقعیت قرارگیری طرح
۱-۲-۱-بررسي كالبدي كلان شهري تهران:
۱-۲-۲-ويژگي طبيعي و جغرافيايي تهران:
۱-۲-۲-۲-راه کارهای طراحی اقليمی در تهران
جمع بندی: راه کارهای طراحی اقليمی در تهران
۱-۲-۳-اقليم سرد
۱-۲-۴-نقد و بررسي محيطي و مكانيابي سايت:
۱-۲-۴-۱-تاريخچه سايت:
الف-طرح جامع سابق تهران:
ب-حمل و نقل و شبكه راهها سايت مورد نظر (اراضي عباسآباد):
ج-برنامهريزي كاربري زمين در عباسآباد:
نتيجه گيري
( فصل سوم )
بخش اول
پيش درآمد برنامهريزي كالبدي
۱-۳-۱-استانداردهاي معماري:
۱-۳-۱-۱-فضاهاي نمايش:
۱-۳-۱-۳-نمايشگاه
۱-۳-۱-۳-۱-خصوصيات سالن نمايشگاه
۱-۳-۱-۳-۲-روشهاي مختلف بازديد هدايت شده:
۱-۳-۱-۳-۳-مسيرهاي حركت:
۱-۳-۱-۳-۴-تابلوهاي ثابت:
۱-۳-۱-۳-۵-نور نمايشگاه:
۱-۳-۱-۳-۶-كفپوشها:
۱-۳-۱-۳-۷-تجهيزات جنبي نمايشگاه:
۱-۳-۱-۴-سالن كنفرانس:
۱-۳-۱-۵-كافه تريا
۱-۳-۱-۶-طراحي سالن از ديدگاه آكوستيك
۱-۳-۱-۶-۱-قرارگيري در ساختمان
۱-۳-۱-۶-۲-فرم
۱-۳-۱-۶-۳-شيب كف سالن:
۱-۳-۱-۶-۴-صندليها:
۱-۳-۱-۶-۵-صحنه:
۱-۳-۱-۶-۶-مصالح:
۱-۳-۱-۶-۷–خروج از سالن:
۱-۳-۱-۶-۸-احكام مربوط به سطوح داخلي:
۱-۳-۱-۶-۹-سيستم تقويت صوتي:
۱-۳-۱-۶-۱۰-فضاي انتظار تماشاچيان
۱-۳-۱-۷-بخش انفورماتيك:
۱-۳-۱-۸-بخش سمعي بصري:
۱-۳-۱-۹- بخش آموزشي
آموزش نظري:
۱-۳-۱-۹-۱- كلاسهاي درس:
۱-۳-۱-۹-۲- اتاق سمينار:
۱-۳-۱-۹-۳- آموزش علمي:
الف -كارگاه طراحي و نقاشي:
ب- كارگاه نقاشي ديواري:
ج-كارگاه عمومي مجسمهسازي:
د-كارگاه عكاسي:
ه-كارگاه آفرينش (مجسمههاي نوري):
و-آزمايشگاه تجربههاي معماري:
ز- بخش اداري: –
۱-۳-۱-۹-۴-سالن چند منظوره
۱-۳-۲-ضوابط و مقررا ت شهرسازی و معماری جهت افراد معلول جسمی – حركتی
بخش دوم ( بررسی نمونه های داخلی و خارجی )
۱-۲-۱-مقدمهاي بر بررسي چند نمونه داخلی
۱-۲-۱-۱-فرهنگسراي خاوران
معرفي فرهنگسرا
ويژگيهاي بنا (مزايا و معايب)
۱-۲-۱-۲- فرهنگسراي نياوران
معرفي فرهنگسرا
ورودي
نگارخانه
بخش اداري
رستوران
سالن گوشه
كتابخانه
ويژگيهاي بنا (مزايا و معايب)
۱-۲-۲-معرفي نمونههاي خارجي
۱-۲-۲-۱- مركز هنري اوتما
۱-۲-۲-۲- مركز هنر و مطالعات بريتانيايي در دانشگاه يال
فصل چهارم (تحلیل سایت )
تحلیل سایت
۴-۱- جهت گیری با توجه به اقلیم
۴-۲- شیب و توپوگرافی
۴-۳-ابعاد و اندازه و فرم زمین
۴-۴- زون بندی
۴-۵- دسترسی
۴-۶- کاربریهای اطراف
۴-۷- چشم انداز های محل
فصل پنجم (برنامه ریزی فیزیکی)
بخش اول
۵۱-۱-لیست فضاهای پیش بینی شده در طبقات:
۵-۱-۲-لیست فضاهای پیش بینی شده در طبقات با مساحتهای لازم:
۵-۱-۴-دياگرام عملكردي روابط
۵-۱-۵- بررسي سازه پروژه
۵-۱-۵-۱- انتخاب سيستم سازهاي:
۵-۱-۵-۲- انتخاب نوع اسكلت سازه:
۵-۱-۵-۲-۱- سيستم اسكلت تمام فلزي:
۵-۱-۵-۲-۲- سيستم باربر بتني
-نتيجه:
۵-۱-۵-۳-پوشش سقف:
۵-۱-۵-۳-۱-پوشش تيرچه و بلوك:
۵-۱-۵-۳-۲- سيستم وافل:
۵-۱-۵-۴-خصوصيات سازهاي پروژه
۵-۱-۶- تأسيسات مكانيكي:
۵-۱-۶-۱- سيستم چيلر و هواساز:
۵-۱-۶-۳-سيستم كولر آبي:
۵-۱-۶-۴-سيستمهاي هواساز گرم:
۵-۱-۶-۵-سيستم تأمين آب گرم:
۵-۱-۶-۶- عايقبندي تأسيسات:
۵-۱-۷- آتشنشاني
۵-۱-۷-۱-طبقهبندي نوع آتشسوزي:
۵-۱-۷-۲-مواد خاموشكننده:
۵-۱-۷-۳- كاربرد خاموشكنندهها:
۵-۱-۷-۴- انتخاب سيستمهاي خاموشكننده:
۵-۱-۸- تأسيسات الكتريكي
۵-۱-۸-۱- شدت روشنايي:
۵-۱-۸-۲- انواع چراغها:
۵-۱-۸-۳- برق اضطراري
۵-۱-۸-۴- سيستم برقگير:
۵-۱-۸-۵- سيستم اعلام حريق:
۵-۱-۸-۶-سيستم شبكه كامپيوتري
۵-۲- بخش دوم ( مبانی نظری طرح )
۵-۲-بخش مباني نظري طرح
۵-۲-۱-اصول معماری سنتی ایران :
۵-۲-۱-۱- درون گرایی
۵-۲-۱-۲- مرکزیت
۵-۲-۱-۳- پیوند معماری با طبیعت
۵-۳-۱-۴ -هندسه
۵-۳-۱-۵-تقارن
۵-۳-۱-۶-شفافیت و تداوم
۵-۳-۱-۷- راز و ابهام
۵-۳-۱-۸- اصل سلسله مراتب
۵-۳-۱-۹- انعکاس
۵-۳-۱-۱۰-اصل تضاد
۵-۳-۲- خصوصیات باغ ایرانی
۵-۳-۲- آب نما در باغ
۵-۳-۲-۲- نقش آب نما در محوطه سازی
۵-۳-۳- بشر و فضا
۵-۳-۳-۱- عناصر شاخص درک بصر ی فضا
۵-۳-۳-۲- انتخاب فرم
۵-۳-۴-آب و معماری
۵-۳-۴-۱- آب و آب نما
۵-۳-۴-۲- کاربرد آب در معماری ایران
۵-۳-۴-۳- خصوصیات آب
فصل ششم (آلترناتیو- مبانی طرح )
۶-۱- الترناتیو
۶-۱-۲- آلترناتیو۲
۶-۱-۳- آلترناتیو ۳
۶-۱-۴- آلترناتیو ۴
۶-۲- مبانی طرح و روند طراحی
۶-۳- محور اصلی
۶-۴- ورودی
۶-۵ – توپوگرافی
۶-۶- حیاط مرکزی
۶-۷- گالری ها
۶-۸- فضاهای ارتباطی
فصل هفتم : فهرست منابع
فهرست منابع به زبان فارسی و لاتین
مطالعات معماری خانه هنر ارائه شده در این مطلب تمامی مدارک را جهت ارائه طرح نهایی داراست و در 120 صفحه با فرمت word تنظیم شده که جزییات و توضیحات مختصری از آن در مطلب ذکر شد. با کلیک روی دکمه سبز رنگ خرید زیر میتوانید این محصول را پس از طی مراحل خرید بلافاصله دریافت نمایید .
مطالعات معماری خانه هنر ارائه شده در این مطلب تمامی مدارک را جهت ارائه طرح نهایی داراست و در 120 صفحه با فرمت word تنظیم شده که جزییات و توضیحات مختصری از آن در مطلب ذکر شد. با کلیک روی دکمه سبز رنگ خرید زیر میتوانید این محصول را پس از طی مراحل خرید بلافاصله دریافت نمایید .
فرمت word – حجم 17 مگابایت
[تعداد: 0 میانگین: 0/5]